2/27/11

tapah , perak


pagi2 suda pulang ke tapah perak untuk menemui sedare( ponteng kerja beb ). dye yang ubat2 orang tu . tapi sbnrnye dye juga atok sedare saya .dye abg kepada rawah nenekku . 


so sampai2 memang dah ade orang . yang paling best cm2 masalah yang kiteorg dpt dgr . yang nak majal orang , yang nak tolong orang , yang penting diri sendri . macam2 lah . smpai lah nak muak nak dengar sebab memang selalu dgr . hahaha . yang kene rasuk , kene santau , memang best ah tengok dorg lawan2 . ingat nak jampi muhamad idham . kasik kurang sikit baran tu . boleh ???? mesti ah tak boleh . sbb slalunye family ni dye akan wat yg baik2 jek . misal sakit ke , kene sampok ke , nak jampi2 orang ni . jangan buat pasal . tak pasal2 makan kaki abah :)


tapi entahlah . benda yang tok kebaikan tu bagus lah . tapi tok keburukan tu syirik beb . aku cucu sedare pon kadang2 susah nak percaye benda2 ni . sebelom arwah nenek meninggal pon dye kene buat benda2 ni . mandi limau ah . kmenyan lah . mandi kol 4 atau 7 ah , tak leh langkah lah . tapi meninggal gak . memang lah semua tu ajal . tapi xpayah cm tu pon kalau memang dah kene pergi pon aku redha . ni smpai kene 3 hari xle miss walaupon sehari . pe cer ? aku tengok arwah byk terseksa jugak . ( tetibe menangis ingat arwah .... rindu nenek :(  ... rinsu sangat2 )


yang lagi tak boleh blah tu sebab slalu orang mintak air jampi kasik pandai lam periksa . masalahnye xperlu jampi2 pon kalu xnak belajar pon sme jek kan ? aku bukan nak ckp megah sgt . tp entah lah . aq mintak2 jauh lah dari family aku benda2 ni semua . walaupon aku tahu cam2 aq xnak cerita buruk . tak baik pulak . kang x pasal2 aku yang menanggung . ya Allah ... jauhi lah kami dari benda2 yang mungkar ...... 


tapi sbrnye best lik sane . dapat mandi sungai ( tak mandi pon sbnrnye ) , makan ayam bakar ( kat tempat lain pon ade kot ) , yang penting musim durian sudah bermula .... next month balik lagi kutip DURIAN :) memang terbaik ah . tak payah beli mahal2 . kg aku pon ade jugak ....... so smapi sini aje lah . ngantok sangat ( memang penat OK ) nak tidor ... esok sudah keje :(

0 comments: